Advocaat voor de directeur van National Enquirer ontkent dat de roddelpers Jeff Bezos heeft afgepakt

Uit Zee.Wiki (NL)
Ga naar: navigatie, zoeken

Advocaat voor de directeur van National Enquirer ontkent dat de roddelpers Jeff Bezos heeft afgepakt[bewerken]

De oprichter van Amazon en Blue Origin, Jeff Bezos, is de keynote-toespraak bij de Air Force Association
  • Een advocaat die de CEO David Pecker van American Media Inc. vertegenwoordigt, zegt dat zijn cliënt zich niet bezighield met afpersing of chantage tegen de oprichter van Amazon, Jeff Bezos.
  • Advocaat Elkan Abramowitz verwerpt ook de "Saoedische invalshoek" die Bezos in het blogbericht van donderdag schreef: "Nee, dank u, Mr. Pecker."
  • Abramowitz, die Abramowitz op Abc's 'This Week' sprak, zei dat de belangrijkste bron voor het onderzoek van de Enquirer naar het liefdesleven van Bezos een lange tipgever was voor het roddelblad. Vorige maand publiceerde de Enquirer een gedetailleerd verhaal over Bezos en zijn vriendin Lauren Sanchez.
  • "Dit was een bron die zeven jaar lang informatie aan de National Enquirer had gegeven. Het was een persoon die bekend was bij zowel Bezos als mevrouw Sanchez, waardoor zijn informatie geloofwaardiger werd, " zei Abramowitz.
  • Hij voegde eraan toe: "Het is niet Saoedi-Arabië, het is geen president Trump, het is geen Roger Stone."
  • Abramowitz zei dat hij niet kon bevestigen of ontkennen als Lauren Sanchez's broer Michael de tipgever was. Michael Sanchez is een public relations executive uit Californië die volgens Pecker dicht bij Pecker staat, aldus de Washington Post. "Het was iemand in de buurt van Bezos en mevrouw Sanchez, " zei hij.
  • Nadat de Enquirer vorige maand Bezos om commentaar had gevraagd over een vermeende affaire met Sanchez, kondigden Bezos en zijn vrouw MacKenzie aan dat ze uit elkaar gingen "na een lange periode van liefdevolle verkenning en scheiding van processen."
  • Het verhaal van de Enquirer kwam later die dag. Het roddelblad citeerde privé-tekstberichten en foto's als bewijsmateriaal. Bezos riep op tot een onderzoek en stelde zijn beveiligingschef Gavin de Becker aan het roer. De kwestie: hoe werden de teksten verkregen? Michael Sanchez - een grote Trump-booster met verbindingen naar Stone - was een van de onderwerpen van het onderzoek van de Becker.
  • De Washington Post, die eigendom is van Bezos, werkte aan een verhaal met de titel "Was tabloid exposé van Bezos-affaire slechts sappige roddels of een politiek succes?"
  • In een interview met de Post ontkende Michael Sanchez elke vergrijp en zei hij dat mensen van de Amerikaanse media van The Enquirer hadden verteld dat de roddelpers "een poging deden om Trump gelukkig te maken".
  • Trump is al jaren kritisch ten aanzien van Bezos, de Post en Amazon. De president heeft Amazon ervan beschuldigd gebruik te hebben gemaakt van het Amerikaanse postkantoor en heeft de Washington Post een lobbyorganisatie voor Bezos genoemd.
  • Trump is al jaren in de buurt van Pecker en de onderzoeker.
  • Vorig jaar sloegen American Media, Pecker en Chief Content Officer Dylan Howard een immuniteitsovereenkomst met federale openbare aanklagers. In ruil daarvoor werkten ze mee aan de stille geldzaak die Michael Cohen in de val had gelokt en president Trump bij de beschuldiging van campagnefinanciering betrokken had.
  • Van Pecker en Howard werd gedacht dat ze Trump hadden 'omgedraaid'.
  • Dat is waarom, toen het Bezos-verhaal toesloeg, er twee concurrerende theorieën over de herkomst ervan waren. Was de onderzoeker gewoon vuil aan het graven op 's werelds rijkste man omdat het een dramatisch verhaal was? Of was de Enquirer gericht op een Trump-vijand voor politieke doeleinden, misschien om terug te keren naar de goede gratie van de president?
  • Volgens Bezos 'blogpost op donderdag, was American Media zo verontrust door het onderzoek van De Becker en de beschuldiging van politiek vals spel dat het probeerde een deal te sluiten.
  • "Ze zeiden dat ze meer van mijn sms-berichten en foto's hadden die ze zouden publiceren als we ons onderzoek niet stopten", schreef Bezos op Medium. Hij noemde dit 'afpersing en chantage'.
  • In een van de e-mails die Bezos publiceerde, stelde een AMI-advocaat voor dat Bezos elke overtuiging zou ontkennen dat de berichtgeving van de Enquirer "politiek gemotiveerd" was, en in ruil daarvoor zou AMI geen "niet-gepubliceerde teksten en foto's publiceren, verspreiden, delen of beschrijven".
  • Op zondag ontkende Abramowitz dat dit chantage of afpersing was.
  • "Het was onderdeel van een legitieme onderhandeling: aan elke kant hadden ze iets dat ze wilden hebben", vertelde hij aan ABC George Stephanopoulos.
  • "Zowel Bezos als AMI hadden belangen bij het oplossen van hun verschillen, " zei hij. "Bezos wilde niet dat er een ander verhaal over hem werd geschreven of dat die foto's werden gepubliceerd. AMI wilde niet dat de smaad tegen hen werd geïnspireerd door het Witte Huis, geïnspireerd door Saoedi-Arabië, of geïnspireerd door de Washington Post. niets te maken met het. "
  • Aan het einde van het interview vroeg Stephanopoulos: "Een andere miljardair, Peter Thiel, heeft Gawker naar beneden gehaald." Maak je je zorgen dat Jeff Bezos de enquêteur naar beneden haalt? "
  • "Ik kan daar echt geen commentaar op geven, " zei Abramowitz. "We willen gewoon dat Bezos de resultaten van dat onderzoek erkent, waaruit blijkt dat politiek niets te maken heeft met het verhaal. Het was een typisch verhaal over National Enquirer."
  • Amerikaanse media kunnen juridische problemen ondervinden. De immuniteitsovereenkomst bevatte een standaardtaal die zei dat als het bedrijf in de toekomst "enige misdaden" zou begaan, "AMI daarna vervolgd zal worden".
  • Met Bezos in het openbaar bewerend dat een misdaad heeft plaatsgevonden, beoordelen aanklagers in het zuidelijke district van New York de behandeling door de Enquirer van de Bezos-rapportage om vast te stellen of het bedrijf de overeenkomst van vorig jaar mogelijk heeft geschonden. Twee bronnen die de kwestie kenden, hebben vrijdag aan CNN verteld .
  • Een Amerikaanse woordvoerder van de media zei vrijdag dat het bedrijf "vurig gelooft dat het legaal handelde in de verslaggeving van het verhaal van de heer Bezos."
  • Nu zou het bestuur van het bedrijf - bestaande uit Pecker en drie andere mannen - "snel en grondig" de beweringen van Bezos onderzoeken.

Discussies[bewerken]

Verwijzingen naar deze pagina[bewerken]

Referenties[bewerken]